13.10.2010. |
Volvo dijelovi karoserije služe kao baterije |
Među najveće izazove razvoja hibridnih i električnih automobila spadaju dimenzije, masa i cijena trenutne generacije baterija. Kako bi se postigao dovoljan kapacitet za svakodnevno korištenje, potrebne su velike baterije koje posljedično povećavaju ukupnu masu vozila. ![]() Nedavno je Imperial College u Londonu pokrenuo razvojni projekt koji je ujedinio devet europskih tvrtki i instituta. Volvo je jedini proizvođač automobila koji sudjeluje u ovom projektu. S financijskom pomoći od oko 3,5 milijuna eura od strane EU, razvija se kompozitna smjesa ugljičnih vlakana i polimerskih smola koja može brže pohranjivati električnu energiju od konvencionalnih baterija. Istovremeno je taj materijal dovoljno jak, ali i savitljiv, što znači da se može oblikovati u karoserijske panele. To bi ujedno donijelo i smanjenje mase budućih automobila za oko 15% u odnosu na trenutne automobile. Projekt će trajati tri godine. U prvoj fazi rad će se temeljiti na razvoju kompozitnog materijala i njegovu eventualnu proizvodnju, a tek će se u posljednjoj fazi ugrađivati u automobil. Ukoliko se projekt pokaže uspješnim, već se naziru brojni načini uporabe. Primjerice, mobilni telefoni mogli bi postati tanki poput kreditne kartice, a laptopi bi izdržali duže bez punjenja. : Pogledajte ostala Volvo vozila : |