23.09.2010.

Peugeot EX1

Rezultat stalne inventivnosti dizajnerskih odjela Peugeota je veliki broj ideja. One najzanimljivije, najodvažnije i najoriginalije često služe za kreiranje ekstemnog dream-car automobila. Neke od tih originalnih ideja, osim što služe otkrivanju impresivnog konceptnog automobila posvećenog 200-toj obljetnici, služe i da otkriju ogromne mogućnosti koje ima električni pogon u smislu pružanja mnogo užitka u vožnji.

Peugeot Ex1

U trenutku kad električni pogon ponovo postaje 100 % realan za Peugeot, s Ionom koji je spreman za komercijalizaciju, EX1 otvara novu dimenziju.

Efikasan dizajn

Dizajn ovog roadstera dvosjeda prati mehanički dizajn, kao "kostur" koji stavlja u prvi plan laganu masu koja je bila linija vodilja prilikom stvaranja automobila.

Dizajn karoserije u skladu je s novim stilskim kodom Peugeota, prvi put viđenim na konceptnom automobilu SR1 početkom ove godine, s njegovim atletskim linijama. Dijelovi od brušenog aluminija obrubljuju vrata, po uzoru na modele RCZ i BB1.

Konstrukcija, karoserija i ovjes… u službi maksimalne efikasnosti

EX1 nije klasični roadster, već je njegova konstrukcija oblikovana kao kapljica vode, sa stražnjim dijelom oko dva stražnja kotača smještena vrlo blizu jedan drugog. Na osnovu iskustva prilikom kreiranja konceptnog automobila Asphalte iz 1996. godine i dva 20Cup iz 2005. godine, dimenzije putničke kabine smanjene su kako bi se težina mogla ravnomjerno rasporediti, a nema dodatne težine na prevjesima.

Peugeot Ex1

Ovjes koristi brojna tehnička rješenja koja osiguravaju držanje ceste na vrlo visokom nivou. Prednji ovjes je neovisan s dvostrukim ramenima. Stražnji ovjes sastoji se od oscilirajućeg jednostrukog ramena, koje je vezano za središnje postavljen amortizer putem specifične poluge koja osigurava varijabilni stupanj amortizacije.

Monokok struktura karoserije izrađena je karbonskih vlakana u obliku saća radi optimalne težine i čvrstoće. Na njoj se nalaze priključne točke za sve ostale mehaničke elemente vozila. Dimenzije automobila (visina od 0,9 m i širina od 1,77 m) pridonose ukupnoj efikasnosti, snižavanjem centra gravitacije i usavršenom aerodinamikom.

Motori: Peugeot stručnost u području električnog pogona

Električni motor je potencijalni izvor izuzetnog užitka u vožnji zahvaljujući iznimnim mogućnostima ubrzanja, ali i tihom radu i lakoći upravljanja (nema potrebe za mjenjačem).

Na konceptnom automobilu EX1 nalaze se dva električna motora, po jedan u svakoj osovini, s najvećom snagom od 125 kW (250 kW / 340 ks ukupno) i trenutačnim momentom od 240 Nm sprijeda i straga.

Peugeot Ex1

Mehanička struktura ne omogućava samo optimizaciju težine nego i pogon na sva četiri kotača. To ukazuje na koristi koje će omogućiti HYbrid4 tehnologija, dostupna na modelu 3008 od 2011. godine, uz HDi dizelski motor sprijeda i električni motor straga.

Futuristička i sofisticirana putnička kabina

Vozač i suvozač ulaze u putničku kabinu kroz vrata s obrnutim otvaranjem, gdje se nalaze dva školjkasta sportska sjedala. Unutrašnjost je futuristička i sofisticirana, kao i instrumenti (ekrani za svakog putnika koji pokazuju trenutne performanse automobila) i izabrani materijali (« čisti » metali i « reljefna » koža).

Peugeot Ex1

Vozač, koji sjedi u razini s podom što pojačava uzbuđenje (ispružene noge), vozi automobil pomoću dvije komandne ručice, što daje osjećaj pilota aviona ili…video igrice. Putnike u automobilu osim sigurnosnih pojaseva štite i izdignuti rubovi monokoka, u koje su ukomponirani zaštitni lukovi za zaštitu u slučaju prevrtanja, u istoj razini. Štitnik od vjetra, savršeno uklopljen u dizajn vozila, omogućava svakodnevnu vožnju automobila bez kacige.

Električni automobil snova stvoren za obaranje rekorda

Konceptni automobil EX1 posjeduje karakteristike koje mu ne omogućavaju samo udaljavanje od gradskih središta, omiljeni teritorij električnih vozila, nego i obaranje rekorda u ubrzanju.

Njegova lakoća, raspored težine i aerodinamika, moment i snaga njegova dva električna motora i litij ionske baterije velike snage samo su neke od karakteristika koje ovom automobilu omogućavaju munjevito ubrzanje koje prelazi 1 G. Tako je EX1 već oborio više internacionalnih rekorda (odobreno od FIA-e) za električni motor.

Peugeot Ex1

Seriju rekorda postavio je Nicolas Vanier, poznati francuski istraživač i režiser (« The Last Trapper », « Wolf »), koji je vozio konceptni automobil EX1.Do kraja godine Kina, najveće svjetsko tržište, bit će mjesto za obaranje novih svjetskih rekorda.

: Pogledajte ostala Peugeot vozila :

Bookmark and Share





facebook twitter rss you-tube
oldtimer club